Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 5 december 2011 08:16

Gooooodmorgon godmorgon! Den här dagen kunde ju inte startat bättre när jag hörde av Joel att det hade snöat hela natten. Fyyy faaan va fint med snö. GE MIG MER!!!

Av Sara - 4 december 2011 17:12

Innan jag började plugga och fortfarande jobbade hade jag den värsta söndagsångesten ever. Vetskapen om att helgen och den korta ledigheten (om man nu var ledig vill säga) snart var slut gjorde att jag aldrig riktigt kunde njuta och slappna av. Det låg och gnagde och förstörde hela söndagen. Ibland även lördagen. Söndag blev förknippad med hela nästa veckas arbete och man visste att när den dagen var slut var det en evighet tills man var ledig igen. Det som var meningen att vara en mysig och underbar dag blev bara en lång ångest.  

Men det var då. Nu är det en helt annan sak.

Herregud! Jag ÄLSKAR söndagar nu. Jag älskar känslan som finns när man vaknar, givetvis alltid lite senare än vanligt. Känslan av att en helt ny, oftast tom, oplanerad, dag finns framför dig. Imga måsten bara vara. Det är Söndag. Söndagsfrukost, söndagspromenad, söndagsutflykt, söndagsmiddag, söndagsmys och söndagsfilm. Jag ni hör, jag kan hålla på i evigheter.

Söndagar är fina helt enkelt, och den som inte har upptäckt det än bör göra det snarast. Eller förslagsvis byta jobb :)


Min söndag idag har bestått av brunch kl 15 tillsammans med min sambo, (Jag jobbade inatt, därav den extremt sena brunchen) mys i sängen och lite slösurfande. En helt underbar dag med andra ord. 

J tog precis bilen och åkte till sin bror i Skövde och själv ska jag strax ge mig ut på hälsoslingan.

Ha en fortsatt underbar söndag för det ska jag ha :)

puss puss 

Ovido - Quiz & Flashcards