Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter

Av Sara - 1 januari 2012 10:05

Eller som i vårat fall. Nytt år, nytt mögel.

Nä, nu ska jag inte vara så bitter. Kanske rentav ska bli ett av mina alla nyårslöften. Att sluta vara en sån bitterfitta.

Fast nä. Jag skulle inte känna mig hemma i rollen med att gå runt och vara sådär obehagligt käck och glad hela tiden. Plus att Joel skulle inte känna igen mig längre. Nä Herregud, det skulle aldrig gå. 


På tal om nyårslöften så har jag ju som sagt filat på några stycken. Nyårslöfte nr ett är att sluta feströka. Och skippa javiharlämnatinarbetet-ciggen. Och fredags-ciggen. Och jagärsåjävlaargpåjoel-ciggen. Och jagharsåtråkigtpåjobbet-ciggen. Ja, ni fattar.

Undantag är om jag super mig så jävla knack att jag inte vet vad jag gör. Då kan jag ju faktiskt inte råför att jag röker. Eller hur? 

Mitt nästa nyårslöfte är att sluta äta godis. Joel garvade i 10 minuter när jag berättade det för honom. 

Och ja, det kan ju verka som en omöjlighet så för att underlätta det lite har jag gjort upp lite regler. 

1: 70% choklad och popcorn är okej i obegränsade mängder.

2: På kalas och andra festligheter är det ok att äta tårta. Jag vill ju inte framstå som otacksam.

3. Semla är ok. Jag menar, semla perioden är ju så kort. Om man inte bakar egna vill säga...

4. Chips får jag äta men bara på lördagar. 


Nu kanske ni, precis som Joel undrade vad jag egentligen avstår från. LÖSGODIS fattar ni väl. Det och allt annat godis förutom undantagen ovanför är strängt förbjudet. I tre månader. Det där sista bara flög ur mig nu. Ett år är väääldigt länge. Kanske ska mjukstarta lite? Alla tidningar varnar för att gå ut för hårt i början, eller hur? Klassiska nybörjarmisstag detdär. Tre månader blir det och sen får vi se helt enkelt. 

 
 
LL

LL

4 januari 2012 10:00

Hur går det då? Nyårslöften är ju till för att brytas vet du väl?! ;)

http://confessionsofalunatic.blogg.se

Sara

4 januari 2012 20:12

haha true! Men än så länge går det faktiskt bra *peppar peppar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 23 december 2012 10:04

Måste väl va helt ok när det är jul. Eller?    Idag blir det en sista julshopping i Skövde. (Det är J som är ute i sista minuten, inte jag :)) Efter det blir det lugnt resten av dan. Det är ju som sagt jul! :)      Såg det här klippet på fe...

Av Sara - 16 december 2012 10:12

Haha, häromdagen när jag åkte hem ifrån träningen så hamnade jag mittemot en man på tåget som pratade EXAKT som Lasse Kongo i "Torsk på Tallinn". Hahaha man hörde fan inte ett ord av vad snubben sa! Som grädden på moset hade han ett likadant skägg oc...

Av Sara - 16 december 2012 09:51

Igår va det full rulle hela dagen för min och Joels del. Först var det julbord med J´s familj. Massa god mat, trevligt sällskap, tomtebesök och några rundor bordtennis hanns med. :) Efter julbordet var det bara att kasta sig in till fkp för en överra...

Av Sara - 11 december 2012 22:53

Typ. Uppdaterar bloggen sjukt dåligt märker jag. :) Har hursomhelst varit sjukt effektiv idag. Jag har både hunnit handla mat, pluggat med Pernilla, bakat dumlekakor, kärleksmums och bullar. Som om inte detta va nog har jag även lyckats träna bodypum...

Av Sara - 20 juli 2012 02:06

Har grejjat i trädgården HELA dan och inte fan ser det ett piss bättre ut! Haha!Har även hunnit med att åka en mil på inlinesen idag. All min träning har ju gått käpprätt åt helvete sen vi flytta till huset så jag kände att det va dags att ta tag i d...

Ovido - Quiz & Flashcards