Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Jag har tänkt lite...

Av Sara - 16 januari 2012 16:48

på det här med maten och hur jag har lyckats att gå upp så många kilon på så kort tid. Innan jul så kände jag mig ändå rätt så smärt. Att jag va på väg åt rätt håll så att säga. Det gör jag ju inte längre. Känner så alltså. Så då tänker jag att jag ska börja föra matdagbok igen. Jag och P gjorde det  förra året i några veckor och det är faktiskt väldigt bra. Inte bara för att det hindrar dig från att stoppa i dig både det ena och det andra utan också för att det gör dig medveten på vad och hur mycket du faktiskt äter.

Själva poängen är ju att någon annan ska läsa den och sen ge feedback på det. Det jag tänker är att jag ska ha min blogg som matdagbok de närmaste veckorna. Inte för att jag vill tvinga er ge feedback på nåt vis utan av den anledningen att om jag offentliggör vad jag äter så får jag ju mer press på mig. Då kommer jag ju tänka efter 3 gånger innan jag äter den där chipspåsen för jag vill ju inte framstå som en tjockis, right? Vilket kommer leda till att jag inte äter den och vips så kommer jag vara tillbaks på min vikt jag hade innan jul. För lets face it, anledningen att jag har gått upp är ju för att jag har ätit/äter en jävla massa skit och inte tränar. Så nu skärper vi till oss lite va?


Ja, då kör vi!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 23 december 2012 10:04

Måste väl va helt ok när det är jul. Eller?    Idag blir det en sista julshopping i Skövde. (Det är J som är ute i sista minuten, inte jag :)) Efter det blir det lugnt resten av dan. Det är ju som sagt jul! :)      Såg det här klippet på fe...

Av Sara - 16 december 2012 10:12

Haha, häromdagen när jag åkte hem ifrån träningen så hamnade jag mittemot en man på tåget som pratade EXAKT som Lasse Kongo i "Torsk på Tallinn". Hahaha man hörde fan inte ett ord av vad snubben sa! Som grädden på moset hade han ett likadant skägg oc...

Av Sara - 16 december 2012 09:51

Igår va det full rulle hela dagen för min och Joels del. Först var det julbord med J´s familj. Massa god mat, trevligt sällskap, tomtebesök och några rundor bordtennis hanns med. :) Efter julbordet var det bara att kasta sig in till fkp för en överra...

Av Sara - 11 december 2012 22:53

Typ. Uppdaterar bloggen sjukt dåligt märker jag. :) Har hursomhelst varit sjukt effektiv idag. Jag har både hunnit handla mat, pluggat med Pernilla, bakat dumlekakor, kärleksmums och bullar. Som om inte detta va nog har jag även lyckats träna bodypum...

Av Sara - 20 juli 2012 02:06

Har grejjat i trädgården HELA dan och inte fan ser det ett piss bättre ut! Haha!Har även hunnit med att åka en mil på inlinesen idag. All min träning har ju gått käpprätt åt helvete sen vi flytta till huset så jag kände att det va dags att ta tag i d...

Ovido - Quiz & Flashcards